segunda-feira, 14 de janeiro de 2013

Lolita 52 challenge-Week 3




WEEK #3- What my own Lolita lifestyle is like

Some people are picking random numbers but I like to follow the order (otherwise I would be lost, I am sure...)

What my own lolita lifestyle is like?
Actually, I don't follow all the rules, only the basic ones and allow myself to mix and play with the style and I try to create my own classic or gothic lolita look. Sometimes more OTT, sometimes more toned down. Sometimes more funny or following the "lets match".
I also don't wear lolita everyday. For me, wear lolita has lots of stuff involved like meeting my friends, going out to eat something sweet or at a fancy place, go to the museum or play, visit a nice place... Lolita for me is TO GET DRESSED and be "overdressed" for the eyes of the viewers. That's because I don'e see myself wearing casual. I don't like how it looks on me. I prefer being over dressed since my daily clothes are jeans or punk/rock/gothic sometimes other harajuku's streetstyles inspired outfits.

 




6 comentários:

  1. Eu adoro o seu estilo e como mistura várias peças diferentes para torná-lo elegante. Eu não tenho esse dom, as minhas coisas são sempre quadradinhas, rs.

    Eu também não saio sempre de Lolita, penso mais ou menos o mesmo que você e não me sinto bem de casual. Por sorte, quase não tenho que sair de casa e posso ficar de pijama a maior parte da semana XD

    ResponderExcluir
    Respostas
    1. Hum...ficar de pijaminha em casa é bom! <3 Agarradinha no cão (eu pelo menos)

      Obrigada! Também adoro seu estilo! Uma inspiração tanto no visual como na atitude lolita (os locais que escolhe, como age, sempre sendo uma boa anfitriã...)

      Excluir
  2. O estilo se constrói através do tempo, né? pude acompanhar sua mudança e hoje é perceptível que vc tenha algo só seu (: !

    e para a Karine: seu estilo também é bem aparente! que quadradinha o que haha a gente que não percebe que o tem, mas ele esta lá!

    ResponderExcluir
  3. Eu adoro seu estilo! É tudo tão rico, tão elegante e tão interessante *-*

    ResponderExcluir
  4. I think someow like you, I can only really enjoy lolita when I am with my friends or I go to somewhere important, I think it's important to share a passion for this passion with other people!

    ResponderExcluir